fredag den 18. juli 2014

To be, or not to be

Jeg får ofte at vide, at han ER skitsofrenn... At han ER dement...
   Men man HAR skitsofreni, og man HAR demens. Ikke?

Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg ville ikke være høfeber. Forstå mig ret..
   Jeg føler det bare forkert, at man direkte bliver kaldt den sygdom, som man nu går og kæmper imod. Som om det ikke er nok at lide med det, så skal man konstant mindes om, at sygdommen evt. er igang med at overtage ens krop.

 Og på den anden side... Mon ikke alle er ustabile på den ene eller den anden måde? Jeg tror ikke normen er den rigtig norm! Jeg tror lidt det er en facade. En fake normalitet. Men sådan tror jeg altid, det vil være. For det er de færreste, der fortæller, hvordan de i virkeligheden har det.

Mc.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar